16 juni

Sommar sommar sommar! Nu måste jag njuta varenda dag! Har 6 veckor kvar till semestern. Men ska ta till vara på varje dag för det! Sluta kl 16 och åka direkt till stranden soliga dagar :) Äta mycket glass, grilla och ta långpromenader! På helgerna blir det att åka till stugan. Det här är verkligen den bästa årstiden! Är roligare att jobba oxå när det är sommar. Man är nog på allmänt bättre humör kanske :)

Alcudia

En härlig semester med blandat väder blev det. Långa promenader, en massa goda drinkar, marknad, underhållning och lite shopping...
Vi gick en lite längre promenad än planerat. Skulle söka upp en strand som bara gick att nå via fot eller båt. Enligt en hemsida skulle det ta ca 30 min från en viss plats. Den platsen tog 1 timme att hitta. När vi kom dit var det en grind som vi inte kunde ta oss förbi...bara att gå tillbaka. Tillslut tog vi en taxi så långt vi kunde. Trodde då att det skulle va 1-2 km till stranden då...men 4 timmar och några bergsgetter senare hittade vi den. Va jättevackert! Blev en dag med mycket vandrande. Tog ett dopp i havet på hemvägen. Det blev en härlig dag trots allt :) Här är några bilder från resan:

Tokförkyld!

I lördags var det kört! 39,2 graders feber, kunde inte svälja och kände mig allmänt död...typiskt att man skulle lyckas bli sjuk 1 vecka innan vi ska åka utomlands! Nu är det onsdag och febern och det mesta av halsontet är borta. Kvar är bara en förkylning med en helveteshosta! Ja, det kunde ju ha varit värre, får tänka så :)

Men nu åker vi på lördag i alla fall! Guuuud va skönt det ska bli!!!